Pravá boloňská omáčka ve vegetariánském kabátku

Odlehčit na jaře stravu je nutné. Přestože by tento recept patřil spíše k letním pokrmům, může být pro vás inspirace, co doma uvařit a skvěle si pochutnat. Věřím, že se vám ve dnech, kdy si téměř všichni vaříme doma, bude hodit.

Hledala jsem recept na vegetariánskou verzi Boloňské omáčky, ale žádný se mi nelíbil. Vyšla jsem proto z repeceptu na Pravou boloňskou omáčku dle Apetitu a upravila ji do vegetariánské verze.

  • olej / máslo
  • 2 cibule
  • 4 stroužky česneku
  • 2 mrkve nakrájené najemno
  • 2 petržele / pastináky nakrájené najemno (v původním receptu jsou řapíky celeru)
  • tofu (já použila 100 g mandlového tofu, má dobrou chuť, můžete i více)
  • sůl a čerstvě mletý pepř
  • lžička čerstvě mletého muškátového květu (drtím ho v hmoždíři, v původním receptu je oříšek, s květem je to také skvělé)
  • sklenička bílého vína na podlití
  • 500 g krájených rajčat (použila jsem 1 plechovku a zbytek domácího kečupu – dodal tomu výbornou chuť)
  • těstoviny
  • parmazán
  • olivový olej na ozdobení na talíři (na oliváči nesmažte)

Na oleji či oleji s máslem osmahněte cibuli. Přidejte najemno nasekaná česnek, petržel a mrkev a chvilku restujte. Přidejte najemno nakrájené tofu, osolte a opepřete a chvilku restujte. Poprašte muškátovým květem, zalijte vínem, míchejte a nechte víno odvařit. Přilijte rajčata. Jakmile směs začne vřít, promíchejte ji a při mírné teplotě duste bez pokličky bez zhoustnutí. Nechala jsem pokličku jen poodklopenou a za 30 min byla omáčka eňo ňuňo 🙂

Podávejte s dobrými těstovinami posypané parmazánem.

Leave a Reply